Tuesday, June 7, 2011

Alergik

sejak pregnant nie kena 2 3 jenis alergik..

1) alergik orang cakap ulang-ulang : mula la rasa nak telan orang..
cara atasi : cepat2 tukar tajuk.. jgn ambil hati sangat..

2) alergik kulit : tmbh2 kt kaki.. garu smp rasa nak gigit pn ade.. biar luka.. abis berparut..
cara atasi : amik pelekat dr buah epal, ferrero rocher, harga barang.. lekat kt kaki.. xleh nak garu dah lepas tue.. padan muka!

3) alergik bawang : masa awal2 pregnant dlu smpai nk masuk 16 weeks bru ok.. memang x boleh bau bawang mentah.. bila buang kulit, pekup hidung dgn leher baju pn x hilg..
cara atasi : maka, encik suami jadi tukang masak.. kesiannn.. duduk kt hall smbil bgtau mcm mana cara nak buat..

4) alergik cabai/cili : nie yang paling x paham.. tangan akan panas sgt2.. ada satu hari tue potong 15 bijik cili padi 5 jam x hilang lg pedih tue.. sampai tak tau nak buat apa dah.. tinggal nak potong tangan je rasa.. tue kalau kat tangan.. kalau masuk tekak pulak.. makan la maknanya kan.. mesti tekak panas n pedih je rasa.. ingatkan makan sos cili life je jadi macam tue.. cabai blend pun sama gak bila dah masuk dalam makanan pun.. kalau sos cili pun sama jugak..
cara atasi : no solution..

alergik no 2 yang paling x ingat dunia.. habisssssss2.. mntk2 lepas pantang dapat recover..

No comments:

Post a Comment