Friday, March 22, 2013

Bebelan

Assalamualaikum.

Hi readers!

Apa khabar? Kami dah 22 hari di musim luruh.

Start freezing.. baju 2 lapis dh seminggu nie..
Phewwww (gaya hembus nafas tengok keluar asap ke tak) 

Aku rindu kamu matahari. Rasa nak peluk-peluk je matahari. 
Patut omputih ni penghak buihh.. tengok matahari berjemur.

Dilema orang kurus. Baru 40kg. Aiyarghhh.. Misi kalini nakkan berat 60kg boleh tak? 
Naik 52kg sebab ada yang menumpang pun lastly turun jugak sampai 37kg.. grrrrrr..

Ciskek, orang nak kurus, aku nk gemuk? (gedebush, gedebush!!) 
Lemak takde langsung ni.
Ate, kalau angin tiup pun dah rasa nak melayang n terlentang ala-ala kuak dada, idak ke stress? 
ate, dukung anak pun seghupa nak melayang gak cmane?

Mujur sihat. Alhamdulillah. 
Cuma kekurangan vitamin D katanya. kena berjemur la kekdahnya. 
Berjemur? oh matahari, silalah tunjukkan sinarnya.
neno, neno, neno.

Ada kurang dari sebulan setengah lagi untuk mak balik ke Malaysia. Kami akan menyusur dalam bulan Jun-Julai InsyaAllah. Rancangnya nak balik sebulan. Sebelum mula puasa. So, plannya berjalan-jalan makan angin semaksimum mungkin. 

Dannn.. Esok ke Lake Entrance selama 2 hari. Ape kepeliknya nak crabbing dengan cuaca mendung gini. Harap2 adalah hasilnya. Semoga awan tak menangis esok hari. Tak dapat crab, dapat nikmati pemandangan bekas volkano pun jadilah. 3 jam perjalanan tu..

Sebelum bersurai.. Phillip Island trip kali ke3 di musim berbeza. Ini gambar summer. Autumn pegi last week. Gambar belum edit.





Kuning-kuning tu rumpai laut. kalu pijak bunyi rangup! Ada yang nak buat marine collagen? haha.. 


Anak kanggaru dalam pouch!


Tasmanian Devil. Xde rupa macam dalam kartun Looney tune langsung kan!



Gambar koala di Melbourne Zoo. Koala tu tak reti duduk diam. Jenuh bertenggek nak tunggu dia posing. Akhirnya dapat!


Ok, bye! See u soon.. (Ala-ala pocoyo gitu!)
Wassalam.


Tuesday, March 12, 2013

Tips Penyusuan Susu Ibu 2 - Handle EBM

Assalamualaikum..

Hi readers!

Akhir-akhir ni teruja nak membantu ibu-ibu baru kekal bersemangat menunggu kelahiran si kecil dan jugak giat mempromosikan susu ibu. Susu ibu mengandungi 1001 kebaikan kerana ianya 100% ciptaan Allah yang tidak akan basi dengan begitu mudah sekali.


































Pasti ibu-ibu yang sedang hamil selalu terfikir bagaimana nak handle stok EBM kan? jom belajar. Kredit kepada Sis Wan Nihayah Niha, Kumpulan Ibu Menyusukan, KIM.








c u soon (gaya pocoyo!)

Wassalam

Tuesday, March 5, 2013

Testing

Assalamualaikum.. Jom test!